Product: Animal Crossing: New Horizons
Producent: Nintendo
Adviesprijs: €49,99,-
Pegi: 3 jaar
Winkel: Bol.com / Coolblue / Amazon

Verkooptekst fabrikant:
Duik nu in Animal Crossing New Horizons voor de Nintendo Switch en de Nintendo Switch Lite, volledig speelbaar in het Nederlands. De populaire game Animal Crossing is bekend van de oudere Nintendo consoles zoals de Nintendo 3DS (Animal Crossing: New Leaf) en de Wii U (Animal Crossing: amiibo Festival) en nu volledig terug op de nieuweste generatie Nintendo consoles. Maak je klaar voor een nieuw leven op een prachtig onbewoond eiland met o.a. Nook en zijn vriendjes.

Recensie: Nintendo switch game: Animal Crossing: New Horizons:
Wij schrijven een recensie over de game van Nintendo Animal Crossing New Horizons op de Nintendo switch. Het spel is volledig in het Nederlands. Animal Crossing New Horizons is uitgebracht op 20 maart 2020. Zelfs je kinderen kunnen dit prima spelen, misschien hier en daar een helpende hand zou kunnen bieden omdat sommige opdrachten best lastig kunnen zijn. Het is een verslavend spelletje waar je alle tijd hebt om nieuwe items te ontgrendelen, je eiland in te richten en opdrachten uit te voeren. Animal Crossing is een mediafranchise gebaseerd op karakters uit de gelijknamige spelserie. De Animal Crossing-spelserie zijn levenssimulatiespellen waarin de speler aankomt in het dorp. Deze krijgt een huis om in te wonen, maar moet de lening afbetalen in de geldende valuta ‘Bells’ (‘Klingels’ in het Nederlands). Bells kunnen verdiend worden door het uitvoeren van klusjes en het verkopen van gevangen vissen en insecten. Met Bells kunnen ook meubels en kleding worden gekocht. In het vijfde deel, New Horizons, verhuist de speler naar een onbewoond eiland met twee andere bewoners en wordt aangesteld als eilandwoordvoerder. Het dorp wordt bewoond door personages waarmee de speler interactie heeft. Dit zijn antropomorfe dieren die het dorp intrekken en verlaten gedurende het spelverloop. In Animal Crossing kan de speler maximaal 15 dorpelingen in het dorp hebben. De spellen maken gebruik van de interne klok om in het spel de datum en tijd bij te houden. Hiermee veranderen de seizoenen, en op speciale dagen zijn er evenementen. New Horizons kan de speler zelf kiezen of zij op het Noordelijk of Zuidelijk halfrond spelen. Deze keuze heeft niet alleen invloed op het weer, maar ook op welke soorten vissen en insecten, diepzeewezens er gevangen kunnen worden. In je eentje in een paradijs is ook maar zo saai, toch? Aan het begin zijn er slechts een handjevol eilandbewoners te vinden, maar naarmate je het eiland opfleurt, zullen steeds meer personages in je kersverse paradijs willen wonen. Bouw een vriendschap op met andere eilanders door ze te helpen, cadeautjes te sturen, fotoshoots te organiseren op het eiland Fotopia en meer! Met niets dan een tent en je nieuwe NookPhone is het eilandleven in het begin wellicht wat pover, maar geen zorgen! Tover het eiland om tot een plek die je met trots je thuis kunt noemen door de handen uit de mouwen te steken. Een beter leven begint immers bij jezelf. Verzamel doe-het-zelfplannen en ga vervolgens op zoek naar de benodigde materialen. Vervolgens kun je zelf de meest uiteenlopende voorwerpen maken, van gereedschappen voor dagelijks gebruik tot buitenmeubels die het leven voor alle eilanders een stukje aangenamer maken. Versier het eiland op allerlei creatieve manieren of leg bruggen, paden, hellingen en rivieren aan om het eiland naar eigen smaak vorm te geven. Net als Rome zal het eiland niet in één dag af zijn. Maar niet getreurd: niet de bestemming, maar de weg ernaartoe is wat de ervaring onbetaalbaar maakt! De seizoenen veranderen, de tijd verstrijkt en de inwoners doen hun ding. Zelfs als je er niet bent, gaat het leven op het eiland gewoon door. Ervaar de charmes en alle unieke dingen die elk seizoen met zich meebrengt! Luister naar Tom Nooks dagelijkse aankondigingen om volledig op de hoogte te blijven van wat er op het eiland gebeurt. Tijdelijke evenementen, zoals speciale feestdagen en vistoernooien, komen en gaan. Elke dag heeft dus wel wat nieuws voor je in petto. Nintendo komt regelmatig met nieuwe gratis updates om het spel verder te kunnen en blijven spelen. Je hebt bloemen die je als hybrid kan inzetten om vervolgens nieuwe kleuren te krijgen. Je kan gaan vissen, zodat je alle vissen hebt, je kan alle diys (Doe het zelf) verzamelen door ballonnen neer te schieten of soms bij bewoners gaan praten.

Personages die voor komen in het spel:
In de franchise komen vele personages voor. Sommigen komen tijdelijk in het dorp wonen of zijn alleen op speciale dagen te zien. Enkele niet-speelbare figuren die in de meeste spellen terugkomen zijn:

• Tom Nook, een bruine wasbeer. In New Horizons runt hij het bedrijf Nook Inc., waarmee hij het Eilandleven-pakket aanbiedt.
  • Rover, een blauwe kat, zet het spel op voor de speler. In New Horizons wordt dit niet meer door Rover gedaan, maar door Timmy en Tommy. Rover heeft in mei 2020 als een seizoensgebonden evenement-NPC toch een cameo gemaakt.
  • De Able Sisters, drie egels met verschillende kleuren, runnen een kledingwinkel waar kleding gekocht kan worden en eigen ontwerppatronen gemaakt kunnen worden. In deze winkel werken Mabel Able, de verkoopster, en Sable Able, de naaister die in het achterste hoekje van de winkel zit. Ook zus Label Able zit in de kledingindustrie. New Horizons heeft zij de winkel verlaten om het eigen modemerk ‘Labelle’ op te richten.
  • K.K. Slider, een Jackrussellterriër, is een zeer bekende muzikant binnen het spel. K.K. treedt op zaterdagavonden op, waar hij aangevraagde nummers speelt.
  • Isabelle, een Shih tzu, is de gemeentelijk ambtenaar in New Leaf en in New Horizons runt ze samen met Tom Nook de Servicebalie. Ook doet ze in New Horizons de dagelijkse aankondigingen op het lokale radiostation
  • Crazy Redd (ook wel Jolly Redd), heeft een winkel met bijzondere koopwaar, voornamelijk kunst. De kunstwerken die hij verkoopt zijn soms namaak, te herkennen aan kleine afwijkingen van het echte kunstwerk.
  • Mr. Resetti, een mol die de speler een preek geeft als het spel niet is opgeslagen, is alleen te zien wanneer de speler zijn spel niet bewaard heeft. Door de autosave-functie in New Horizons heeft hij deze baan ingewisseld voor een baan bij de reddingsdienst.
  • Tortimer, een bejaarde schildpad, is tot zijn pensioen in New Leaf burgemeester. Hierrna verzorgt hij minispellen op zijn persoonlijke eiland.

De nieuwe uitbreiding voor deze game is alleen digitaal verkrijgbaar: Animal Crossing New Horizons: Happy Home Paradise