Console: Nintendo Switch / lite / oled
Uitgever: Nintendo
Pegi: 7
Adviesprijs: €46,99,-
Winkel: Bol.com / Coolblue / Amazon

Verkooptekst fabrikant:
Splatoon 3 speelt zich af in Splatsville en de zonovergoten Splatlands kunnen spelers deelnemen aan kliedergevechten met andere Inklings en Octolings, en functies, wapens en de meest trendy uitrustingen van het seizoen ontdekken. Naast de knotsgekke vier-tegen-vier-multiplayergevechten heeft Splatoon 3 ook een verse singleplayercampagne en een nieuwe versie van de coöpstand Salmon Run. Bestuur agent 3 in de verhaalmodus en strijd samen met de nieuwe Kraakcommando’s tegen het kwaadaardige octariaanse leger van Splatoon 3. Ontdek de geheimen van Alterna, de vloeivacht en welke relatie er bestaat met het overkoepelende thema “De terugkeer van de Mammalianen”. In de stand Salmon Run kunnen spelers met anderen proberen om waves van gevaarlijke Salmonietenbazen te verslaan. In Splatoon 3 zorgt de spelstand ‘Grondoorlog’ online voor een bont spektakel in zowel nieuwe als bekende levels, waar teams van vier het tegen elkaar opnemen en zoveel mogelijk terrein bekliederen met hun inkt.Dankzij spectaculaire nieuwe moves kunnen deze vechters aanvallen ontwijken en terrein sneller onderkliederen. Ook is er een nieuw boogvormig blaster waarmee je meerdere inktschoten tegelijk kunt afvuren. Verder zijn er speciale wapens beschikbaar, zoals de zinkende krabbentank.

Recensie game: Splatoon 3:
Deze game hebben wij gespeeld op de Nintendo switch. Splatoon 3 is een third-person schietspel dat is ontwikkeld door Nintendo EPD en uitgegeven door Nintendo voor de Switch. Het computerspel is wereldwijd uitgekomen op 9 september 2022. Voor online spelmodi van Splatoon 3 heb je een Switch Online abonnement nodig. Vorm een team en klieder je een weg naar de overwinning in Splatoon 3 voor de Nintendo Switch! Er staat je een scheepslading aan nieuwe levels, moves, wapens, spelstanden en modeartikelen te wachten in een zonovergoten regio. Je kan samen met vrienden (door middel van friendcode van de switch) een eigen kamer maken om daar een potje kliedervechten. Betreed de Splatlands, een zonnige woestijn die wordt bewoond door Inklings en Octolings met veel gevechtservaring. Splatsville, de stad van chaos, is het bruisende en spectaculaire hart van deze stoffige woestenij. Voor de trendsetters die de unieke cultuur van de Splatlands willen opsnuiven, is mode een belangrijk strategisch aspect. De kliederstrijd woedt hevig in nieuwe levels in Splatsville en het omringende gebied, zoals het Forelviaduct, dat een hippe hangplek is, en de majestueuze Roggentrog. Stort je in de strijd vanaf de mobiele basis, doe een inktrol om uit de inkt te springen of zwem razendsnel tegen bekladde muren op en voer aan het einde een muurboost uit. Experimenteer met nieuwe en gemodificeerde wapens en speciale wapens, zoals de elegante Triospanner en de robuuste Krabbentank.