Console: PlayStation 4, Nintendo Switch / lite / oled, windows, wii u, Xbox one, xbox one download.
Uitgever:  Warner Bros. Games
Pegi: 7
Adviesprijs: €17,99,- (afhankelijk van game console)
Winkel: Bol.com / Coolblue / Amazon

Verkooptekst fabrikant:
Ga op in LEGO City Undercover voor diverse consoles te vinden zijn, op dievenjacht met Chase! Ga undercover en verken een enorme LEGO stad vol actie en pret. Verzamel voertuigen en zorg dat Rex Fury voorgoed achter de tralies verdwijnt. Speel als legendarische politie-agent Chase McCain. Om het spoor van de ontsnapte crimineel Rex Fury te volgen moet je undercover gaan. Door te wisselen tussen verschillende kostuums, kun je allerlei speciale vaardigheden gebruiken die goed van pas komen bij het opsporen van de meesterschurk! LEGO City is een open wereld in prachtige HD beelden, waar je kleurrijke personages zal tegen komen. Kun jij LEGO City redden van Rex Fury? Verzamel meer dan 100 voertuigen en pas ze naar wens aan Wordt een meester in vermommingen met unieke vaardigheden en talenten. Speel samen met een vriend in split-screen. Zowel Nederlands gesproken als met Nederlandse ondertiteling! LEGO City Undercover is wel geschikt voor de Nintendo Switch Lite.

Recensie game: LEGO City Undercover:
Deze game hebben wij gespeeld op de Nintendo switch. LEGO City Undercover is een open wereld- en actie-avonturenspel. Het is geproduceerd door Traveller’s Tales en uitgebracht door Nintendo. Wij hebben ons erg vermaakt met lego undercover, en we hopen dat er een ooit vervolg op komt. Lego City Undercover is gebaseerd op de speelgoedreeks LEGO City en Grand Theft Auto. Het is het eerste LEGO-spel voor de Wii U en heeft van alle LEGO-spellen de grootste ‘oppervlakte’. LEGO City Undercover leent veel elementen uit de Grand Theft Auto-computerspelserie, maar is gericht op een jonger publiek. In het spel neemt de speler de rol aan van politieagent, belast met de taak om de wet te handhaven, in plaats van criminele activiteiten te plegen. Soms komt het voor dat het hoofdpersonage een boevenpak aantrekt en zo undercover gaat om een kwaadaardige bende op te rollen. In het spel zijn meer dan 100 voertuigen verwerkt waarin gereisd kan worden. Ook kan de speler 300 personages vrijspelen. De speler krijgt hierop aanwijzingen, nieuwe opdrachten, en er kan met een scanner worden gezocht naar boeven in de omgeving. Ook krijgt de speler hierop een plattegrond te zien, en hoeveel uitdagingen er in elke wijk zijn voltooid. Nadat de verhaallijn in het spel is uitgespeeld, kan de speler vrij ronddwalen in LEGO City. Er zijn verschillende minispellen verwerkt die kunnen worden voltooid. Het spel is volledig gelokaliseerd en speelbaar in het Nederlands. Niet alleen de interfaceteksten en dialogen zijn vertaald, zelfs de inwoners van LEGO City zijn van Nederlandse stemmen voorzien. Het spel speelt zich af in het fictieve LEGO City. Agent Chase McCain wordt opgeroepen voor het opsporen van de gevaarlijke ontsnapte crimineel Rex Fury. Gedurende het spel blijkt dat er een grote bende actief is met aan het hoofd een magnaat die LEGO City over wil nemen. Uiteindelijk blijkt dat een van de wolkenkrabbers in LEGO City een ruimtevaartuig is. Chase McCain achtervolgt de magnaat en verslaat hem in een gevecht in de ruimte. Nadat het ruimtegevecht gewonnen is door McCain is de laatste activiteit in het spel dat Chase vanuit de ruimte terug naar LEGO City moet skydiven.